در صورتی که دارای یک تارنما هستید و به چهره روزانه در آن پست می گذارید ممکن است پس از مدتی در پیدا کردن سوژه برای تولید محتوا مبتلا مشکل شوید.

 

چاره کار چیست؟

 

چگونه می توانید نگارش را از نو نخست کنید؟

 

در این نوشتار 20 ایده جذاب تولید محتوا را برایتان گرد آوری کرده ایم.

 

هر زمان که اندیشه کردید موضوعی برای نوشتن ندارید بس است به همین صفحه راز بزنید و به سرعت آغاز به نوشتن کنید.

ایده های جالب برای تولید محتوا :

۱. ببینید «الان چه چیزی خیلی داغ است»

دست‌اندرکاران صنعت شما، اکنون از چه می‌گویند و به‌دنبال چه اخباری هستند؟ این ایام سوژه داغ صنعت شما چیست؟ با معرفی روندها و موضوعات موردتوجه در صنعت مربوط، به احتمال زیاد سوژه جذابی برای نگارش پیدا می‌کنید.

 

اگر نمی‌توانید با اطمینان روندها را معرفی کنید، نگاهی به BuzzSumo.com بیندازید. با تایپ کردن جستار در این سایت، فهرستی از مطالبی که بیشترین به‌هم‌رسانی را در بازار منظور شما داشته‌اند، به شما ارائه می‌شود.

 

۲. چیزی را به مخاطبان تعلیم دهید

چند ایده فرآوری محتوا

 

یکی از روش‌هایی که به روان کردن حرکت انگشتان‌تان روی صفحه کلید کمک می‌کند، نوشتن برای تعلیم کاری‌ست که به‌خوبی بلدید. این کاری ساده است؛ کافی‌ست تصور کنید دوستی از شما دراین‌باره راهنمایی خواسته است. چهارچوب و گام‌های سپریدن شغل را مشخص کنید، خواهید رویت که در زمانی کوتاه به محتوایی جذاب می‌رسید.

 

علاوه بر این، خوب است بدانید مقاله‌ها و مطالب با سوژه «چطور …» معمولا جایگاه خوبی در رتبه‌بندی گوگل دارند، زیرا افراد زیادی از این موتور جست‌وجو برای یادگیری دربارهٔ موضوع یا فعالیتی خاص بهره‌گیری می‌کنند.

 

۳. از رقبا کش بروید

بی‌تردید منظورم این نیست که محتوای رقیب را واژه به واژه کپی کنید. اما خواستن محتوای برترین رقبا، روشی مؤثر برای دست‌یابی به ایده‌های جدید است. برای نمونه، با نگاهی به Moz.com شدنی است متوجه مقاله‌ای با عنوان «حواس‌تان باشد؛ گوگل جدید در راه است» شوید. با خواستن این مطلب احتمالاً بخواهید دربارهٔ این بنویسید که «گوگل تغییر کرده است، حواس‌تان باشد از کاروان جا نمانید».

 

۴. سایت‌ها و بلاگ‌های صنعت را بخوانید

در بیشتر صنایع، سایت‌ها یا انجمن‌های مجازی شناخته‌شده‌ای وجود دارند که کاربران در آنها به بحث و تبادل نظر می‌پردازند. موضوعات پرطرفدار که بحث پیرامون آنها زیاد است و اغلب هم‌رسانی می‌شوند، ایده‌های خوبی برای نگارش به شما می‌دهند.

 

۵. دنباله‌ای برای مطالب پرطرفدار اسبق بنویسید

دنباله نویسی ایده تولید محتوا است

 

از هالیوود درس بگیرید؛ دنباله‌سازی کنید.

 

نگاهی به مطالب و مقاله‌های چند سال ماضی بیندازید. معمولا چند تایی از آنها با دویی به جایگاه بالاتری در میان مخاطبان دست یافته‌اند. از کامیابی آنها بهره بگیرید و ادامه‌ای برای آنها بنویسید.

 

۶. از ابزارهای شناسایی کلمهٔ کلیدی بهره‌گیری کنید

هیچ آدم دلش نمی‌خواهد چیزی بنویسید که خوانده نشود. می‌توانید از چیزی بنویسید که همین حال که هم آدم‌های زیادی به‌دنبال اطلاعاتی دربارهٔ آن هستند.

 

یکی از بهترین افزارها برای شناسایی این موضوعات، «کی‌ورد پلنر» (keyword planner) است. این ابزار مناسب‌ترین کلمه‌های کلیدی برای جست‌وجو در زمینه‌ای خاص را شناسایی می‌کند. در کی‌ورد پلنر گوگل به فهرستی از موضوعات پیوسته دست می‌یابید. در ضمن با پروا به شمار جست‌وجوی ماهانهٔ عبارت‌های مختلف، متوجه می‌شوید موضوعات گوناگون چقدر موردتوجه و پرطرفدار هستند.

 

۷. دربارهٔ اشتباهات بزرگ‌تان بنویسید

همهٔ ما اشتباه می‌کنیم. اگرچه تذکر و صحبت دربارهٔ آنها شدنی است برایمان خوشایند نباشد، اما این اشتباهات موضوعات جذابی برای خوانندگان ما هستند. غرور را کناره بگذارید و با نوشتن از اشتباهات‌تان به سایرین کمک کنید تا از اشتباهات همانند اجتناب کنند.

 

۸. با آدم‌های موفق مصاحبه کنید

به عنوان ایده تولید درونمایه به مصاحبه با کس ها اندیشه کنید.

 

یکی از ساده‌ترین راه‌های تهیهٔ محتوا، مصاحبه با افراد از طریق ایمیل و انتشار پاسخ‌های آنهاست. کافی‌ست فردی کارشناس و اثرگذار را در صنعت مربوطه پیدا کنید و به‌وسیلهٔ ایمیل (یا تماس تلفنی و ضبط مکالمه) با او مصاحبه کنید. بعد از نوشتن مقدمه‌‌ای دوبندی، پرسش‌ها و پاسخ‌ها را بیاورید.

 

۹. برای کتاب‌ها نقد بنویسید یا آنها را چکیده کنید

در چند وقت بازپسین چه کتاب جذابی خوانده‌اید؟ چرا خلاصه‌ای از آن را به دیگران ارائه نمی‌کنید؟ در ضمن می‌توانید نقدی برای آن بنویسید. نقد کتاب نه‌تنها به جذب مخاطب بیشتر برای کتاب کمک می‌کند بلکه به‌وسیلهٔ آن شما مخاطبان‌تان را با چیزی آشنا می‌کنید که تأثیر شکوهیدن در زندگی‌تان داشته است.

 

۱۰. مقاله‌ای در رد مقاله‌ای سایر بنویسید

حتما برایتان قبل آمده که مطلبی بخوانید که به‌تمامی با آن مخالف بوده‌اید. این احساس را با مخاطبان‌تان در وسط بگذارید. مقاله‌ای بنوسید که از زاویهٔ رویت مخالف به جستار مقالهٔ موردبحث می‌پردازد.

 

البته باید این جستار را به نویسندهٔ مقالهٔ اصلی آگاهی دهید. اگر در مقاله‌تان لحنی محترمانه داشته باشید، ممکن است گفت‌وگو و بده‌بستان‌های جذابی در نظرات کاربران شکل بگیرد.


فناوری اطلاعات   ,بنویسید ,محتوا ,تولید ,ایده ,موضوعات ,تولید محتوا ,بنویسید که ,نگاهی به ,  یکی ,برای تولید ,برای تولید محتوامنبع

گلکسی اس 11 با تکنولوژی ناسا همراه شد

ال جی بعد از دو سال تبلت تازه می سازد

ساعت هوشمند پیکسل

ویندوز 10 ایکس

فناوری اطلاعات

ارتباط با دستگاه های هوشمند مثل ارتباط با انسان می شود

لنزهایی که ۲۰ برابر باریک‌تر از موی انسان هستند!

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها

خرید اینترنتی عسل طبیعی آنلاین delsatecco.rozblog.com powera1 سبزه زار تابلو ، تابلو سازی ، تابلو چلنیوم ، تابلو سازی چلنیوم گاهی می اندیشم قالیشویی در اصفهان | خلیج فارس چالش ها و فرصت های خیریه ها