بازاریابی یا فروش کدام مهم تر است؟ در اصطلاح عامه، خیلی اوقات کلمه بازاریابی و فروش معادل یک سایر کاربرد می شود اما راستی این است که این دو با یکدیگر متفاوت هستند. در این مقاله سعی شده به تفاوت بازاریابی و فروش پرداخته و نقش آن ها را در افزایش فایده کمپانی ها باره برسی قرار دهیم.

 

salesmarketing

تعریف بازاریابی از نظر کاتلر

عبارت است از تکاپو انسانی در جهت ی مایحتاج و مطالبات از راه فرایند مبادله

همان طوری که از مفهوم فوق مشخص می شود منشاء و رکن بنیادی نظام بازاریابی، نیاز و خواسته های انسان است و هر آنچه خواسته انسان را برآورده می کند کالا می باشد.

بازاریابی یک پروسه است که هدف آن ی نیازها و خواسته بشر می باشد.

 

فروش

یک تعریف ساده عبارت است فروش فرآیند کمک کردن به مشتری است که آیا این کالا و خدمات

ارزش اکثریت نسبت به مبلغی که تقاضا می کنید دارد. در این فرآیند فروشنده سعی می کند با توضیحاتی که در مورد مزایا و کیفیت کالا ارائه می کند.

خیلی اوقات کلمه بازاریابی و فروش برابر یکدیگر استفاده می شود ولی راستی این است که این دو با یکدیگر متفاوت هستند. از عقیده کاتلر بازاریابی، فروش نیست بلکه فروش جزء کوچکی از مجموعه عظیم بازریابی است هرچند فروش بخشی از بازاریابی است. فروش از درون به خارج می نگرد. این مفهوم از کارخانه آغاز می شود، به محصولات و کالاهای موجود شرکت توجه دارد و به دنبالا کسب فروش سود آور است که تبلیغات قابل ملاحظه را می طلبد.

 

بازاریابی نگاهی از بیرون به تو دارد. بازاریابی پیش از اینکه محصولی فرآوری شود آغاز می شود. در بازاریابی نخست به سراغ مشتری می رویم. با تحقیقات بازاریابی نیازها و خواسته های وی را کشف می نماییم و سپس محصولی را ارائه می دهیم که بهتر از محصولات موجود نیازها و خواسته های وی را برآورده می سازد. این مفهوم با یک بازار کاملاً تعریف شده آغاز می شود و روی نیازهای مشتریان تاکید دارد و با تامین خوشنودی مشتریان فایده می آفریند. فعالیت بازاریابی پیش تر از آنکه سازمان کالایی فرآوری کرده باشد، نخست می شود. فروش بعد از فرآوری و عرضه کالا پا به میدان می گذارد. لویت در تفاوت بین بازاریابی و فروش می گوید: فروش عبارت است از پیدا کردن مشتری برای محصولاتی که در کمر بستن دارید و بازاریابی یعنی حصول اطمینان از اینکه شما نمونه ها باره دربایستن مشتری را در کمر بستن دارید

فرق بین بازاریابی و فروش در ایران

در نتیجه بازاریابی توجه به نیاز مشتری قبل از فرآوری و عرضه است و فروش نقش مهمی در افزایش هوده و رضایتمندی مشتریان دارد. خریداران با وجود کالاهای متنوع ترجیح می دهند کالایی را خریداری نمایند که خواسته آنان را کاملاً برآورده سازد، هدف بازاریابی نیز افزایش فایده می باشد اما راه رسیدن به فروش اغلب تمرکز روی خواسته های مصرف کنندگان می باشد و تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالا باید کالایی را فرآوری و عرضه نمایند که مزیت رقابتی نسبت به رقبا دارد و خواسته های مشتریان را پوشش می دهد بعد تمرکز روی بازاریابی منجر به فروش اغلب و در نتیجه افزایش سود خواهد شد. پس هم بازاریابی مهم است هم فروش به شرط اینکه تکمیل کننده یکدیگر باشند و در جهت رفع خواسته مشتری و در نتیجه افزایش هوده باشد.


فناوری اطلاعات بازاریابی ,خواسته ,مشتری ,افزایش ,های ,فرآوری ,و فروش ,می شود ,بازاریابی و ,است که ,و خواسته ,یکدیگر متفاوت هستندمنبع

گلکسی اس 11 با تکنولوژی ناسا همراه شد

ال جی بعد از دو سال تبلت تازه می سازد

ساعت هوشمند پیکسل

ویندوز 10 ایکس

فناوری اطلاعات

ارتباط با دستگاه های هوشمند مثل ارتباط با انسان می شود

لنزهایی که ۲۰ برابر باریک‌تر از موی انسان هستند!

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تخفیف ویژه فقط برای امروز آهنگ جدید ایرانی مرکز خرید لوازم یدکی گریدر هر روز بیا رهگذر لاستیک ران فلت ارزان خرید اینترنتی تابلو استیل DC FARSI panjarehUPVC shakibonline