اولین چیزی که برای چیدن استراتژی اینستاگرام احتیاج دارید، یک مداد و یک دفترچه است. تجربه من به عنوان یک متخصص شبکههای اجتماعی اثر میدهد که حرفها از یاد میروند و کاغذها هم گم میشوند. پس از همین حالا روند شکلگیری راهبرد اینستاگرامتان را از صفر لغایت صد در یک دفتر ثبت کنید. میتوانید آنها را به چهره فایل دیجیتال هم دربیاورید یا پرینت بگیرید. اما به هرحال موقع ایدهپردازی، هیچ چیز جای دفترچه را نمیگیرد. اکنون که با من همراه شوید لغایت 4 راز جادویی درباره راهبرد اینستاگرام را به شما بگویم.
کسب درآمد از اینستاگرام1.مخاطبت را از زیر سنگ هم که شده پیدا کن!
قبل از هر حرکتی، نخست مخاطب خود را بشناسید. نخستین درس از آموزش درآمد از اینستاگرام این است که مشخص کنید که چه کسانی جامعه هدف شما هستند. توجه کنید که قصد من افزایش فالوور نیست. من درباره یک مرحله عقبتر با شما گفتگو میکنم. جذب فالور یعنی اینکه مخاطب مرتبط را جذب کنید، اما شناخت مخاطب یعنی اینکه بدانید اصلا چه کسی مخاطب شماست! در بخشهای بعدی در ارتباط با افزایش فالور نیز با شما گفتگو خواهم کرد. بازاریابی شبکههای اجتماعی باید مورد پسند جامعه منظور شما قرار بگیرد و پُستهایتان باید برای آنها جذاب باشد. وقتی ندانید بیننده شما به چه چیزی علاقه دارد، چطور میتوانید او را شاد کنید؟ در پیوستگی چند سوال ساده برایتان حاضر کردهام که با برآوردن به آنها میتوانید بعدها از رقیبانتان جلو بیفتید.
چه کسانی از محصولات و خدمات شما کاربرد میکنند؟
چه کسانی بعدها میتوانند جامعه قصد شما قرار بگیرند؟
در چه رده سنی پیمان دارند و جنسیت آنها بیشتر کدام است؟
به چه چیزهایی علاقه دارند؟
اطلاعات مورد بیچارگی آنها کدام است؟
از چه محتوایی اغلب خوششان میآید؟
آموزش درآمد از اینستاگرام
پیشنهاد من این است که سعی کنید برای این مرحله حسابی سررسید بگذارید. برای کسب درآمد از اینستاگرام باید بدانید که مشتری شما کیست؟ زمانی که جواب این سوالات را ریزبین و گسترده مینویسید، میبینید که راهبرد اینستاگرام شما دارد کمکم خودش را اثر میدهد! هیچ چیز مثل شناخت مخاطبان نمیتواند شما را در دل آنها جا کند. از بین کسانی که شما را اخ دارند و کسانی که اهمیتی برایتان قائل نیستند، کدام یک با بردباری بیشتر مشتری شما خواهد شد؟ بعد برای بازاریابی شبکههای اجتماعی، نسبت به علایق و نیازهای مخاطبانتان بیتفاوت نباشید.
ویژگیهای مخاطبم را از کجا بفهمم؟
اگر یک کمپانی هماهنگ هستید، میتوانید اطلاعات مشتریان را از پایگاه دیتا (Data base) و یا دسته فروش بگیرید. پایگاه دیتا مقولۀ زیاد مهمی در کسب و کار است. اتفاقا ما یک نوشتار بسیار کامل و مرتبط به نام هوش تجاری در امروزین داریم.
اگر یک سوداگری کوچک هستید، بعد خودتان باید اطلاعات مشتریانتان را داشته باشید. کوشش کنید همانها را جمع و جور کنید و از دل آنها علایق مخاطبانتان را پیدا کنید. به لیست کسانی که از شما خرید میکنند و یا به محتوای شما علاقه دارند، نگاه کنید.
اگر تازه کسب و کار خود را شروع کردهاید،استراتژی اینستاگرام بهترین منبع شناخت مخاطبان برای شما، پیج رقبایتان است. آنها را پیدا کنید و فالوئینگها، فالوورها، لایککنندگان و کسانی که برایشان کامنت میگذارند را رسیدگی کنید. این افراد برای کسب و کار شما مانند یک سرمایۀ گرانبها هستند.
به صفحه آمار (Insight) اینستاگرام خود بروید و شمردن خود را ببینید. آنجا میتوانید بفهمید چه شماری کاربر با چه سنی به صفحه اینستاگرام شما آمدهاند. جنسیتشان چیست و از کدام شهرها هستند.
گلکسی اس 11 با تکنولوژی ناسا همراه شد
ال جی بعد از دو سال تبلت تازه می سازد